AFYONKARAHİSAR / MERKEZ - Afyonkarahisar Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi

Haberler

Nis

Afyonkarahisar Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi olarak ilk defa “LİK” isimli bir edebiyat ve kültür dergisi çıkardık. İlk sayımızda ağırlıklı olarak 2O23 ‘ te yaşanan ve tüm dünyanın kalbini bir ruhta toplayan, acı ve zulümle nefesleri kesilen "Filistin " den ağırlıklı olarak bahsettik. Onlara dilimizden, kalemimizden geldiği kadar ses vermek istedik. Bununla beraber ,;özgün yazı , şiir, resim ve denemelerin yanı sıra zümre öğretmenlerimizin de katkılarıyla dergimizi  düzenledik.

Uzun uğraşlar neticesinde ortaya çıkardığımız bu dergiyi bugün Okul İdarecilerimiz, öğretmenlerimiz ve öğrencilerimiz ile birlikte   Şube Müdürü Abdullah Kaya’nın başkanlığında İl Milli Eğitim Müdürümüz Miraç Sünnetçi ’ye takdim ettik. Milli Eğitim Müdürümüz dergiyi inceleyerek çok beğendiklerini ifade ettiler ve dergide emeği geçen tüm arkadaşlara ve öğrencilerimize teşekkür ettiler.

Mrt

AKİL ailesi olarak öğrenci ve öğretmenlerimiz ile toplam 450 kişilik iftarımızı gerçekleştirdik. Allah kabul eylesin. Desteklerinden dolayı Afyonkarahisar Belediyemize teşekkür ediyoruz.

Okulumuzda 18 Mart Şehitleri Anma Günü ve Çanakkale Zaferi Programı kutlandı.

12. sınıflaraımıza yönelik 2024 YKS için motivasyon sunumu yapılmıştır.

Şbt

Bu sene ikincisi düzenlenecek AKİLMATO süreci başlıyor.

AKİLMATO 2024 Şartnamesine buradan ulaşabilirsiniz.

Aşağıdaki Başvuru yazısına tıklayarakta başvuru yapabilirsiniz.

BAŞVURU

Şbt

Okulumuz pansiyonunda kalacak öğrencileremizin velilerine yönelik bilgilendirme ve istişare toplantısı gerçekleştirildi.

Ock

Okulumuz öğrencileri öğretmenlerimiz rehberliğinde Afyon Belediyesi Çevre Hizmetleri Birliğine giderek atık ve geri dönüşüm çalışmalarını yakından izleyerek bilgi sahibi oldular.

Afyonkarahisar Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi Öğrencileri Katık Atık Bertaraf Tesislerini Ziyaret Etti

Okulumuzda öğrencilerimiz tarafından planlama aşamasında olan çevre duyarlılığı, israf ve sıfır atık konularıyla ilgili TEKNOFEST ve TÜBİTAK projelerimiz için 50 öğrencimiz Afyonkarahisar Belediyesi Katık Atık Bertaraf Tesislerini ziyaret etti.  Ziyaret sırasında öncelikle Çevre Yüksek Mühendisi Dilek KARACA  ve Çevre Mühendisi Atilla KUŞ tarafından tanıtıcı videolar eşliğinde bilgilendirmeler yapıldı. Daha sonra bilgi verilen tesisler yerinde ziyaret edilerek tanıtıldı. Öğrencilerimize eğitim sırasında geri dönüşümden yapılmış bez çanta ve fosforlu kalemler hediye edildi.

Öğrencilerimiz merak ettikleri soruları uzmanlara sorarak  okulda ve pansiyonda çevre sorunları ve israfı önlemek için yapılabilecek çalışmalarla ilgili işin uzmanlarından destek aldılar.

Ock

1.Yarıyıl eğitim -öğretim döneminin son haftasını çeşitli sosyal-kültürel etkinliklerle eğlenerek  öğrenme ortamına dönüştürdük.Meslek Dersleri öğretmenimiz Arif OKUMUŞUN hazırlayıp sunduğu Temel Dini Bilgiler yarışması  öğrencilerimiz tarafından oldukça beğenilerek izlendi ve katılım sağlandı. Öğretmenimize bizleri çokça gülümseten yarışma sorularının sunumu için çok teşekkür ediyoruz.Bir program bu kadar keyifli izlenebilir.Bizi izlemeye devam edin:)

Afyonkarahisar Proje Kız Anadolu Hatip Lisesi olarak  Eşit Ağırlıklı 11. ve 12. Sınıflarımıza yaptığımız Meslek Tanıtımı amacıyla KARİYER GÜNLERİ etkinliğimizin misafiri Cumhuriyet Baş Savcımız Sayın Fatih KARABACAK beyefendi oldular. Programımız 11 Ocak 2024 Perşembe günü saat: 14:30 da okulumuz toplantı salonunda yapıldı. Toplantımıza İl Milli Eğitim Müdürümüz Miraç Sünnetçi , Şube müdürlerimiz Hikmet Tuncer ve Abdullah Kaya , Okul Müdürü Alaattin Yılmaz ile Öğretmenlerimiz ve Öğrencilerimiz katıldılar. Okul müdürümüz ve İl milli eğitim müdürümüzün konuşmalarından sonra Sayın Cumhuriyet Başsavcımız Fatih KARABACAK beyefendi Savcılık mesleği hakkında bilgi ve tecrübelerini öğrencilerimizle paylaşmıştır. Katılımından dolayı  çiçek ve hediye takdimi ile program tamamlanmıştır.

Yarıyıl tatilini fırsata çeviriyoruz! Yarıyıl tatilinde ders çalışma kampı yapıyoruz.

Ock

MSÜ bilgilendirme ve tanıtım toplantısına okulumuzdan gönüllü olan 20 öğrenci ile katılım sağlanmıştır. MSÜ sınav başvurusu için rehberlik servisimiz öğrencilerimize iş birliği halindedir.

Ara

Öğrencilerimiz üniversite/fakülte tanıtım gezileri kapsamında Meslek Dersleri öğretmenleri İbrahim Şimşek, Sabri Eğret ve Tarih öğretmeni Semra Peker ile Akü İlahiyat Fakültesini ziyaret ettiler. Fakültenin öğretim üyelerinden Dr. Öğr. Üyesi Hasan Hüseyin Havuz’un rehberliğinde kütüphane, yemekhane, kantin ve okul binası tanıtıldı, fakülte yönetimi ve öğretim üyeleri odalarında ziyaret edildi. Öğr. Gör. Kadir Yıldırım’ın Tashihi Huruf; Doç. Dr. Eyüp Kurt’un Siyer dersine iştirak edilerek hocalar tarafından ilahiyat alanında bazı bilgiler verildi. Akabinde fakülte toplantı salonunda Temel İslam Bilimleri Bölüm Başkanı Doç. Dr. Ahmet Emin Seyhan tarafından çay ve kek ikramı eşliğinde öğrencilere motivasyon içerikli konuşma yapıldı.Bizlere gösterdikleri ilgi için hocalarımıza çok teşekkür ediyoruz.

Bursa gezimiz güzel bir şekilde geçti günümüz, dopdolu geçirdik her dakikamizi... Önce Bursamızın manevi önderlerini ziyaret ettik, ilk olarak ulu cami da sabah namazı kılıp ve hat sanatlarının eşsiz örneklerini gördük. Devamında Emir Sultan hazretlerine ziyaret ve dua eyledik. Devamında kabristan ziyareti yapılıp sonrasında kahvaltıya geçip dinlendik. Devamında Osman Gazi Orhan Gazi hazretlerini ziyaret edip, hem alemi islama hem Türk coğrafyamiza dua eyledik. Ki Osmangazi türbesinde asker değişim töreninde hepimiz gurur duyduk. Devamında tophane, saat kulesi ve bursa manzarasında fotoğraf çekinip Çekirgeye, Hacivat Karagöz müzesinin oraya geçtik. Ve 1.Murat Hüdavendigari ziyaret edip, Uludağ'a doğru çıkıp tarihimiz yaşında olan koskoca İnkaya çınarina çıktık. Devamında Bursa teknik univ. Ziyaret edip neden Bursa da okumalıyız, artıları eksileri, üniv. Eğitiminde neler oluyor onları dinledik. Öğlen namazı devamında ağzımızda Güzel tat bırakan İskender sefası sürdük. Kestane şekeri vb alıp devam dedik kaldığımız yerden ziyaretlere. Bursa hayvanat bahçesine gidip Mevlamin yarattığı her biri birinden güzel ve özel hayvanları gördük. Sonrasında akşam namazi kılıp kapalı çarşı Koza han gezilip küçük alışverişler yapıp çıktık yolumuza... Son olarak da Bozüyük Köfteci yusufta durup, Çorba, hamburger yiyip çay içip dinlenip tekrar çıktık yolaaa. Bizlere böyle güzel bir gezi hediye eden önce Belediye Başkanımız Mehmet ZEYBEK’e Şube Müdürümüz Sami bey’e ve Sebahat hanıma;  bizlere destek olan okul idaremize çok teşekkür ediyoruz ve kendilerinden Allah razı olsun.

Başkent Ankara gezimiz AKİL farkıyla AKİL'e yakışır tarzda icra edildi. Gece yarısı 4.30'da okul bahçemizden dualarla başlayan yolculuğumuz sabahın ilk ışıklarıyla Ankara'ya girerek başladı. İlk durağımız ülkemizin ilk vakıf üniversitesi olan Bilkent Üniv kampüsüydü. 2 saat süren detaylı ve heyecanlı tanitimin ardindan Millet Kütüphanesine geçildi. Türkiye'nin en büyük kütüphanesinde rehber eşliğinde gezip Yüzyılın Eserleri sergisini temaşa ettik. Çayımızı, çorbamizi, kahvemizi yudumlarken ilim medeniyetimizi tefekkür ettik. Öğrencilerimiz bu mekanı çok beğendi. Oradan Gazi Üniv. Merkez kampüsüne geçtik. Burayi bizlere kendi mezunlarimizdan Gazi'de okuyan öğrencilerimiz gezdirip tanitti. Ardindan tarihi Ankara'ya doğru yola çıktık. Ulus'ta yer alan 1. Ve 2. Meclisimizi ziyaret ettik. Özellikle ilk meclisin duvarinda yer alan istişare ve şurayı teşvik eden "veşevirhüm filemr" ayeti bizi duygulandirdi. İlk ve kurucu gazi meclisimizin açılışının bir cuma günü Hacı Bayram-ı Veli Camii'nde kılınan cuma namazı sonrası tekbirlerle, dualarla açıldığı öğrencilerimize hatırlatildi. Sonrasında Ankara'mizin manevi mimarlarından Hacı Bayram-ı Velî hz. türbesine gidildi. İkindi ve akşam namazlarımızı buradaki camide kılıp türbe ziyaretimizi gerçekleştirdik. Burada başta Filistin'deki mazlum kardeşlerimiz olmak üzere âlem i İslam'a dualar edip birlikte amin dedik. İlk mebuslarımız gibi biz de namaz sonrası dualarla camiden ilk meclise kadar yürüdük. Tarihi Ankara sokaklarinda tarihi yudumladik. Sonrasinda Afyonkarahisar'a doğru yola çıktık. Bu unutulmaz geziyi bize sağlayan büyüklerimize teşekkür ediyoruz.

Ara

Okulumuz öğrencileri Filistin'de yaşanan zulme dikkat çekmek ve orada bulunan kardeşlerimize yardım amaçlı kesmesi düzenlediler. Sayın Valimiz ve İl Milli Eğitim Müdürümüzün de katıldığı kermeste elde edilen gelir sivil toplum kuruluşları aracılığı ile Filistinli kardeşlerimize ulaştırışdı.