AFYONKARAHİSAR / MERKEZ - Afyonkarahisar Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi

ANKARANIN YOLUNU TUTTUK :)

Başkent Ankara gezimiz AKİL farkıyla AKİL'e yakışır tarzda icra edildi. Gece yarısı 4.30'da okul bahçemizden dualarla başlayan yolculuğumuz sabahın ilk ışıklarıyla Ankara'ya girerek başladı. İlk durağımız ülkemizin ilk vakıf üniversitesi olan Bilkent Üniv kampüsüydü. 2 saat süren detaylı ve heyecanlı tanitimin ardindan Millet Kütüphanesine geçildi. Türkiye'nin en büyük kütüphanesinde rehber eşliğinde gezip Yüzyılın Eserleri sergisini temaşa ettik. Çayımızı, çorbamizi, kahvemizi yudumlarken ilim medeniyetimizi tefekkür ettik. Öğrencilerimiz bu mekanı çok beğendi. Oradan Gazi Üniv. Merkez kampüsüne geçtik. Burayi bizlere kendi mezunlarimizdan Gazi'de okuyan öğrencilerimiz gezdirip tanitti. Ardindan tarihi Ankara'ya doğru yola çıktık. Ulus'ta yer alan 1. Ve 2. Meclisimizi ziyaret ettik. Özellikle ilk meclisin duvarinda yer alan istişare ve şurayı teşvik eden "veşevirhüm filemr" ayeti bizi duygulandirdi. İlk ve kurucu gazi meclisimizin açılışının bir cuma günü Hacı Bayram-ı Veli Camii'nde kılınan cuma namazı sonrası tekbirlerle, dualarla açıldığı öğrencilerimize hatırlatildi. Sonrasında Ankara'mizin manevi mimarlarından Hacı Bayram-ı Velî hz. türbesine gidildi. İkindi ve akşam namazlarımızı buradaki camide kılıp türbe ziyaretimizi gerçekleştirdik. Burada başta Filistin'deki mazlum kardeşlerimiz olmak üzere âlem i İslam'a dualar edip birlikte amin dedik. İlk mebuslarımız gibi biz de namaz sonrası dualarla camiden ilk meclise kadar yürüdük. Tarihi Ankara sokaklarinda tarihi yudumladik. Sonrasinda Afyonkarahisar'a doğru yola çıktık. Bu unutulmaz geziyi bize sağlayan büyüklerimize teşekkür ediyoruz.